Как да се справим с нервното напрежение?

Преди време бях много нервен и имах силно нервно напрежение. Притеснявах се от най-малкото нещо.

Дланта ми се потеше силно по време на стрес, не можех да се отпусна, губех се в мислите си и изпитвах колебание в действията си.

Не знаех дали съм взел правилното решение, не знаех дали правилно съм се изразил пред хората.

Имах мисли от рода на:

  • Как ще реагират на това което казвам?
  • Как ще възприемат това което правя?

Как да се справим с нервното напрежение?Навикът ми да бъда нервен ми донесе много проблеми в комуникацията, в училище, в работата и в моментите, когато трябваше да взема важни решения.

Измина време и реших да се променя.

Да преборя това постоянно нервно напрежение, чрез усъвършенстване и прилагане на стратегия от действия, които да ми донесат така желаното спокойствие.

Престанах да се тревожа по време на интервюта за работа, можех спокойно да провеждам презентации пред група хора и мозъка ми не „прегаряше“ по време на неочаквани въпроси.

Разбира се не съм будистки монах, шаман или шампион по самоконтрол, но станах спокоен, тих и мъдър в действията си и поради това много неща в живота ми се промениха към по-добро.

Най-важното е, че придобих повече контрол над себе си в различни ситуации.

За всичко това ми помогна Невро лингвистично програмиране /НЛП/ и много други нови неща, които започнах да прилагам в живота си и за които ще ви разкажа в тази кратка статия.

За тези от вас които са развълнувани и любопитни още сега да разберат Какво е НЛП и как ми помогна, могат да прочетат статията – С какво НЛП ми помогна?

Тази промяна беше изключително приятна и бърза за мен.

Вече преодолял нервното напрежение се чувствам променен и препоръчвам на всеки да предприеме изброените действия за да постигне и изпита това невероятно усещане в тялото си.

 

Тактики за справяне с нервното напрежение

Изброените превантивни тактики са допълнение към менталната промяна ,която осъществих с НЛП.

Достатъчно пълноценен сън

Постоянната липса на сън /безсъние/ влияе зле върху здравето и по-специално върху нервната система. Уверете се, че спите достатъчно за пълното възстановяване на физическото тяло и психика.

Основния принцип, който трябва да спазвате е да си лягате по едно и също време.

Не се препоръчва повече от 8 часа сън, защото това ще доведе до обратния ефект.

Спазването на програмата за сън прави чудеса! Това ви прави по-енергични, будни и увеличавате вътрешните ресурси за справяне със ежедневния стрес.

Хранете се здравословно

Яжте балансирана и разнообразна храна. Вашето тяло има нужда да получи пълната комбинация от витамини, аминокиселини и микроелементи. Хранете се с по-малко пържено и нездравословно бързо хранене – Fast Food. Консумирайте повече пълнозърнести храни, ядки, различни плодове и зеленчуци.

Пийте повече вода. Дехидратацията може да предизвика стрес и главоболие.

Бъдете ангажирани с физическа дейност

Изберете си спорт, който ви харесва. Спортът укрепва тялото и облекчава, когато има натрупано нервно напрежение, защото освобождава натрупания адреналин и хормони на стреса.

Прекарвайте повече време навън,  на открито, на слънце, сред природата. Правете си чести почивки, ако работите на бюро или компютър. Раздвижете тялото и разпуснете.

Практикувайте йога, медитация

Йога е полезна за всички и може да се практикува на всякаква възраст. Не е необходимо да имате предварителен опит или подготовка. Отивате в залата и инструктора по йога ще ви покаже какво трябва да правите.

След една йога практика е чудесно да завършите с медитация, която ще отпусне ума и тялото. Редовната практика по медитация повишава устойчивостта ви към стрес и напрежение.

Може да медитирате навсякъде. Много е лесно. Спокойствието ще се превърне във ваш запазен знак, като на дългогодишно практикуваш медитации тибетски монах.

Прочетете повече за медитацията в статията: Медитация за начинаещи.

Премахнете вредните навици

Въпреки, че тютюнопушенето и алкохолът могат да ви успокоят за кратко време, веществата, които се съдържат в цигарите и алкохола оказват неблагоприятно въздействие върху нервната система.

Колкото повече и по-често използвате алкохол, толкова повече тялото ви е подложено на стрес в ежедневието. То става лабилно и вечерта отново иска поредната доза.

Защо пият хората? Защото, когато пият няма съзнание. Когато няма съзнание няма проблеми. Но това е за кратко, защото на следващия ден отивайки на работа, проблемите се завръщат с много по-голяма сила и стреса ви кара да сте нервни и под напрежение.

Пийте по-малко кафе или напълно забравете за него! Кофеинът предизвиква производство на хормон на стреса в тялото – кортизол.

 

Нервно напрежение лечение

Да се смята, че нервното напрежение е болест е погрешно. Това не е психично заболяване, а напълно нормална реакция на тялото подложено на стрес.

Така, че да се говори за лечение на нервно напрежение е неоснователно.

Имам клиенти, които са страдали от постоянно нервно напрежение и са посетили психиатър, който им е изписал лекарства.

Но разберете…  лекарствата не лекуват! – те само потискат симптомите.

Реалната промяна се случва, когато промените начина си на живот, както аз го направих. Започнете да прилагате изброените по-горе тактики за справяне с нервното напрежение и ще получите промяна.

Ако промяната е малка и искате повече е необходимо да се работи и върху менталната нагласа.

С помощта на НЛП Терапия всеки може да получи подобрение в живота си и да се справи с нервното напрежение.

В заключение ще кажа:

  • Не създавайте излишни стресови ситуации сами.
  • Планирайте времето си, така че да не е нужно да бързате и да правите нещо в последната минута.
  • Подгответе се за важни срещи и разговори предварително, за да имате по-малко причини за изчервяване.
  • Мислете с един ход напред и винаги имайте готов план за действие. Следвайте плана.

Сега, аз следвам тези правила за себе си. Поради това притесненията и проблемите в живота ми станаха по-малко.

Ако желаете да разберете повече за НЛП и как може да ви помогне при нервно напрежение, може да ми се обадите  сега  на 0879 85 90 58 или да изпратите запитване на – info@nlptherapy.bg

Благодаря, че прочетохте тази статия – Как да се справим с нервното напрежение! Ще се радвам, ако я споделите в социалните мрежи.

 

Милен Петров
НЛП Терапевт
0879 85 90 58
info@nlptherapy.bg