Лечение на Депресия

Тази статия дава обобщена информация и насоки за лечение на депресия, които може да предприемете сами преди да намерите специалист. Има много специалисти и школи, които твърдят, че лекуват депресия. Лесно може да откриете в Интернет информация, когато в Гугъл напишете – „депресия лечение”. Кой от тези методи ще работи за вас, зависи от вашето състояние и дълбочина на депресия.

лечение на депресияОсновно има две възможности за лечение на депресия и справяне с проблема – дългосрочна терапия (психотерапия) и краткосрочна терапия (Хипнотерапия, НЛП Терапия). И дългосрочната и краткосрочната терапия ще ви помогнат, разликата, е че в първия случай промяната е по–бавна, а във втория в пъти по–бърза.

В тази статия няма да описваме подробно терапевтичните методи, а ще прочетете насоки, които може самостоятелно да правите в посока по–бързо лечение.

Също така може да прочетете статиите: Преодоляване на Депресия и Лечение на Следродилна Депресия с НЛП

Когато сме в депресия, може да се чувстваме самотни, напрегнати, подтиснати или без настроение. В действителност има много неща, които можем да направим, за да си върнем нашето настроение, като например – как да увеличите нивата на допамин в мозъка или нещо друго.

Ключът е да се започне с малки цели и всеки ден или седмица да отваряте нова врата.

 

Насоки при Лечение на Депресия:

  1. Намерете повече информация за вашия проблем. Сега благодарение на интернет, може да намерите достатъчно информация. Разбира се информацията не може да замени консултацията с терапевт. Той ще определи дали вашите депресия симптоми са психически или физически. Важен фактор за разрешаване на проблема е да се установи нивото на вашата депресия. Ако е дълбока,може да е необходимо по–дълго лечение.
  2. Говорете с приятели. Изолацията и самотата действат като дървата в разпаления огън – депресията става по–голяма. Когато говорите с ваш приятел може да споделите за състоянието си, но не очаквайте, че той/тя ще ви оправят. Той/тя просто трябва да бъде добър слушател, който ще ви слуша внимателно и без да ви съди. При предприето лечение на депресия, може да намерите група за взаимопомощ в която да обсъждате състоянието си с другите като вас. Това не е признак на слабост и няма да бъдете в тежест на другите. Когато заявите открито за проблема си, това до голяма степен е огромна помощ за вас.
  3. Нужно е време да се намери правилното лечение. Това може да отнеме известно време, като например, ако сте ходили при Психотерапевт и той не е могъл да ви помогне, това не означава, че трябва да се отказвате. Може да отидете при НЛП Терапевт или Хипнотерапевт. Отидете задължително при друг, който може да ви помогне. Бъдете отворени към промяна и експериментирайте.
  4. Не разчитайте само на лекарства. Не са подходящи за продължителна употреба, защото въпреки, че лекуват симптомите, не лекуват причината. Физически упражнения , разходка сред природата или терапия, могат да бъдат често по–ефективни от колкото лекарствата за лечение на депресия. Не забравяйте, че лекарствата имат и странични ефекти, които биха ви навредили в дългосрочен период.
  5. Лечението на депресия изисква време и ангажираност. Трябва да сте наясно, че без усилия от ваша страна промяната няма да дойде от само себе си. Дори и да работите с най–добрия терапевт в тази област, ако не полагате нужните усилия няма да стигнете до желаната промяна.
  6. Физическа дейност. Когато човек е в депресия, ставането сутрин от леглото може да е трудно, а да се правят физически упражнения, още по–трудно. При вашето лечение на депресия започнете с малки дейности – кратка разходка или просто пуснете малко музика в къщи и танцувайте. Често сравняват ефективността на спорта с ефективността на антидепресантите.
  7. Достатъчно сън. Сънят има силен ефект върху настроението. Когато не сме си доспали, симптомите на депресия ще бъдат по–обострени. Липсата на сън ни прави раздразнителни, често сменяме настроението си и се изморяваме бързо. Стремете се да спите 7–9 часа на денонощие.
  8. Правилно хранене. Намалете приема на кофеин, алкохол, транс–мазнини, захар и рафинирани въглехидрати, защото всички те влияят върху вашето настроение. Увеличете приема на плодове, зеленчуци и храни с Омега–3 мастни киселини. Доброто хранене е важно и за физическото и за психическото здраве и може да ускори вашият път към пълното лечение на депресия. Яденето на малки, добре балансирани количества храна през целия ден ще ви помогне да запазите енергията си и да сведете до минимум промените в настроението ви.
  9. Намерете си хоби. Ако нямате ваше хоби е хубаво да си намерите. Нещо, което ще ви ангажира всеки ден и ще ви е приятно да го правите. Може да си вземете домашен любимец и да се грижите за него, като например да си купите куче и да се разхождате с него сред природата.

Гореизброените насоки за лечение на депресия могат да се прилагат самостоятелно или заедно с терапия.

Ако сте взели решение да използвате НЛП терапия и все още нямате терапевт, може да запазите час за НЛП консултация с натискането на този бутон:

 

ЗАПАЗИ ЧАС

 

Благодаря, че прочетохте статията Лечение на Депресия, надявам се да съм помогнал. Моля споделете: