Нервност

След като прочетете тази кратка блог статия ще знаете повече за това състояние, Какви са Симптомите, Причините и Какво да направите, като ТЕХНИКИ за Самопомощ.

 

Какво е Нервност?

нервностТова е емоционално състояние, което почти всеки е изпитвал в някаква степен в живота си, когато е бил подложен на стрес.

За повечето хора е доста неприятно, но бъдете спокойни това не е психично заболяване и както ще разберете от текста – с правилните техники може да бъде контролирано.

Може да се появи, когато се явявате на интервю за работа или излизате пред много хора за да им кажете нещо важно, но ако ръцете ви се потят, гласът ви е нестабилен и неуверен, умът ви е празен, получавате бели петна и не знаете какво да кажете, не може да си поемате дъх, ще ви е изключително трудно да се представите добре.

Бъдете спокойни има конкретни неща, които може да предприемете за да управлявате своята нервност.

 

Симптоми на Нервност

За всеки симптомите са различни, когато се чувстват нервни. По-долу са изброени някои физически промени, които могат да настъпят с физическото тяло, когато сте нервни:

  • Обилно изпотяване на ръцете или тялото
  • Сърцебиене и учестен пулс
  • Главоболие
  • Замайване или виене на свят, припадане
  • Нервен стомах, тежест в корема, гадене и/или повръщане
  • Топли или студени вълни
  • Затруднена концентрация
  • Пресъхване на устата, нестабилен глас
  • Треперене
  • Задух и невъзможност да се поеме въздух, стягане в областта на гърдите

Симптомите на нервност са нормална реакция на тялото, когато е изложено на стрес, неизвестни или смущаващи обстоятелства. Симптомите се появяват поради увеличаване на стресови хормони, които се освобождават в кръвта от надбъбречните жлези в отговор на тревожността.

 

Какво причинява Нервност?

Напълно нормално е да се почувствате нервни, преди интервю за работа, преди да направите презентация или преди да отидете на зъболекар.

Ситуациите в които може да се появи, може да са някои от тези:

  • Интервю за работа
  • Среща и разговор с непознати
  • Представяне пред публика
  • Срещи в които ще бъдете център на вниманието, като среща с шефа
  • Започване на нов спорт или хоби, където нямате опит

Има и други причини поради които може да изпитате симптоми на нервност и това са:

  • Базедова болест
  • Прекомерна употреба на кофеинови напитки и стимуланти, които активират нервната система
  • Хиперактивност или синдром на хиперактивност с дефицит на вниманието
  • Тревожни разстройства, които причиняват страхове или фобии
  • Някои лекарства отпуснати с рецепта водят до изброените по-горе симптоми
  • Употребата на незаконни вещества

 

Нервност при децата

Понякога, когато децата са подложени на много промени в начина на живот се чувстват напрегнати и нервни.

Често срещаните причини са натиск от страна на връстниците, родителите и проблеми в училището. Симптомите са различни за всяко дете.

Някои деца стават по-хиперактивни, когато са нервни, докато други са склонни да бъдат разсеяни или незаинтересовани от дейностите.

За повече подробности прочетете статията в блога на сайта – Нервност при децата.

 

Техники за самопомощ при Нервност

Има някои неща, които може да предприемете сами, за да намалите нивото на симптомите, и те са:

  • Дълбоко дишане – един от най-ефикасните начини за намаляване на тревожността и успокояване на нервите. Дишайте бавно и дълбоко през носа (опитайте се да дишате от диафрагмата, а не от гърдите), задръжте вдишването за няколко секунди и след това освободете бавно дъха през устата. Повече за правилното дълбоко дишане може да прочетете в статията – Коремно дишане.
  • Полезно е да знаете, че макар и да смятате, че нервността ви е очевидна за другите, в повечето случаи хората дори и не разбират за вашите симптоми.
  • Спрете всички негативни мисли и картини в главата си. Спрете да мислите – „Какво ще стане, ако…“ и започнете да мислите „Какво е в действителност…“ Концентрирайте се върху желания от вас резултат, а не върху какво би станало ако…
  • Ако трябва да говорите пред хора, поемете дълбоко въздух и започнете да говорите бавно и отчетливо, без да бързате. Това ще ви помогне да не оставате без дъх, което пречи на много хора по време на нервност.
  • Подгответе се предварително за предстоящото събитие, което ви кара да се чувствате напрегнати. Колкото сте по-подготвени, толкова по-уверени ще бъдете. „Войната се печели не чрез битка, а с предварителна тактическа подготовка.“
  • Стойте далеч от кофеина, който само увеличава нервността. Забравете за шоколада! Изяжте няколко слънчогледови семки, които са богати на тиамин, който помага при паника и безпокойство.

 

Лечение на Нервност

Малко нервност преди важно събитие не е непременно лошо нещо, дори може да подпомогне вашата ефективност чрез увеличаване нивото на бдителност и да се представите по-добре.

Но въпреки това, ако симптомите на нервност станат тягостни и започнат да пречат в ежедневието е необходимо да предприемете действия за преодоляване на симптомите.

Както вече прочетохте – това състояние не е психично заболяване, но може да бъде симптом на повечето тревожни разстройства.

Първото нещо, което трябва да направите е да отидете при специалист от който да получите професионално мнение относно вашето състояние. Ако причината за симптомите е тревожно разстройство е необходимо да се пристъпи към лечение с терапия.

Много добри и бързи резултати при лечение на тревожни разстройства дава НЛП Терапия. Ако искате да получите помощ, може да се обадите на 0879 85 90 58 или да зададете вашите въпроси на Info@nlptherapy.bg

Благодаря, че прочетохте статията. Ако ви е харесала, моля да споделите в социалните мрежи.

 

Милен Петров
НЛП Терапевт
0879 85 90 58
info@nlptherapy.bg