blog

Генерализирана Тревожност ЛЕЧЕНИЕ

Статията Генерализирана Тревожност ЛЕЧЕНИЕ, разглежда възможностите за самопомощ при генерализирана тревожност, които са свързани с дейности, които може  да предприемете сами за да постигнете лечение.

След като прочетете тази кратка статия ще се почувствате спокойни и ще знаете какви действия да предприемете за подобряване на вашето психично здраве.

В тази статия няма да прочетете за лекарства при лечение на генерализирана тревожност, защото в интернет има достатъчно писано за медикаментите. Ако отидете на психиатър, той задължително ще ви изпише лекарства, но дали ще ви излекуват!

Единствената основателна причина да се вземат лекарства при лечение на генерализирана тревожност е ако тя е в много високи нива, което се случва рядко.

Тези от вас, които вземат лекарства е важно да запомнят, че в дългосрочен период, лекарствата биха навредили на вашето здраве, защото имат много странични ефекти. Лекарствата потискат симптомите, но не лекуват причината за тревожност.

Генерализирана Тревожност ЛечениеКакво се случва, когато имаме генерализирана тревожност и как да се лекуваме?

Напрегнати сме, тревожим се, усещаме напрежение в тялото…

…за да излезем от това състояние и да влезем в друго желано състояние е необходимо да предприемем някакви действия…

… необходимо е да се научим да се отпускаме… и за това помагат различни техники за релаксация и НЛП Терапия….

Следват няколко съвета, които може да предприемете сами в процеса на лечение на генерализирана тревожност, които са чудесно допълнение към професионалната терапия:

Прогресивна мускулна релаксация. Това е лесна и много ефективна техника за лечение на генерализирана тревожност, с която  отпускате напрежението в цялото тяло. Прави се в легнало положение най-добре на земята върху постелка. Започва се от краката и постепенно се стига до главата. Избира се мускулна група, например мускулите на левия прасец. Съзнателно се стягат за няколко секунди (1-3), след което се отпускат и това се прави за всички мускулни групи в тялото. Прочетете повече в статията Прогресивна мускулна релаксация.

Йога. Думата йога идва от санскрит и означава система от асани, умствени, дихателни и духовни практики, чиято цел е да се трансформира тялото и ума. Асаните са физически упражнения, с които се укрепва физическото тяло. Също така се правят техники за правилно дишане, медитация и др., които помагат на човек да релаксира и отпочине ума и тялото. След практика по йога напрежението и тревожността са сведени до минимум, казвам го от личен опит.

Коремно дишане. Техниката за коремно дишане е взета от йога и може да я срещнете под различни имена – дълго дълбоко дишане, диафрагмено дишане, ци дишане и др. Вдишването е само през носа, като идеята е да използвате само долната част на дробовете си. Това от своя страна натиска диафрагмата надолу и корема се издува, като балон. Това дишане, може да го правите навсякъде – на работа, докато пътувате в градския транспорт или чакате на опашка. Корема е изключително важна част от тялото на човека и не случайно някъде му казват втория мозък. Повече за тази техника прочетете в статията Коремно дишане.

Физически упражнения. Хората, които имат генерализирана тревожност и търсят лечение, често се притесняват да правят упражнения и отказват. Но истината е, че когато спортувате натрупания адреналин в тялото изгаря и вие ставате спокойни. Изберете спорт, който ви харесва и ви е приятен. Ако не обичате много да спортувате, може да посещавате клубове по танци (народни, спортни, салса, латино и др.).

Спете достатъчно. Избягвайте безсъние. Сънят е изключително полезен за възстановяване на тялото и ума при лечение на генерализирана тревожност. Когато човек спи мозъчните вълни се забавят и човек възстановява своя ум. Сигурно сте чували, че има Делта, Тета, Алфа, Бета мозъчни вълни. Делта вълните са характерни по време на дълбок сън – тогава мозъка и тялото са в абсолютен покой.

Избягвайте употребата на алкохол и наркотици. Може да ви се струва, че алкохолът и наркотиците ви отпускат, но в дългосрочен план те правят тревожността още по-силна и причиняват много проблеми на нервната система.

Избягвайте кофеина. Кофеин се съдържа в кафе, черен чай, безалкохолни енергийни напитки, шоколад. Кофеинът може да увеличи чувството ви на безпокойство, защото стимулира нервната система.

Гореизброените методи за самопомощ при лечение на генерализирана тревожност са изключително полезно допълнение към методите на НЛП, които прилагам в практиката си. Повече за НЛП, може да прочетете в статията – Какво е НЛП?

Как да контролирам мислите си с НЛП техника?

Първа техника – Изберете си място, където всеки ден по едно и също време ще се притеснявате за ежедневни неща от вашия живот. Прекарвайте по 30 минути на ден със вашите мисли и притеснения и какво може да направите за тях. Опитайте се да не се занимавате с това, което „може” да се случи, а се фокусирайте повече върху това, което наистина се случва. След тези 30 минути пуснете тревогата и продължете с деня си.

Втора техника – Въпреки, че симптомите на тревожност са неприятни, те няма да ви навредят. Искам сега следващия път, когато имате тревожност да и дадете оценка от 0 до 10 и да си представите някаква скала, която отразява тревогата. Искам да следите, докато се движи нагоре и надолу. Забележете, че нивото на тревожност не стои на много високо ниво повече от няколко секунди. Когато страхът дойде, приемете го. Изчакайте и дайте време да мине, без да бягате от него.

Тези и много други НЛП техники се прилагат за лечение на тревожност, които имат основна цел да променят начина на мислене, нивото на тревожност, а от там и на живота ви.

Представете си, какъв би бил живота ви, ако сте  спокойни.Сега  най-важното е да предприемете действия. Действието може да ви помогне да преборите симптомите на генерализирана тревожност.

Искрено ще се радвам, ако статията  Генерализирана Тревожност Лечение, ви е харесала, моля споделете в социалните мрежи или натиснете бутона „Харесвам”. Благодаря Ви!

Милен Петров
НЛП Терапевт
0879 85 90 58
info@nlptherapy.bg