blog

Паник атаки

Ако някога сте преживели внезапен удар от огромна тревожност и страх, тогава сте запознати с чувството на паник атака. Сърцето ви се ускорява, не можете да дишате и дори може да почувствате, че умирате или да изпитате страх от полудяване.

Ако не се лекува, пристъпите на паника могат да доведат до паническо разстройство и други проблеми.

Това нежелано състояние може да причини големи промени в начина ви на живот. Неприятните симптоми могат да бъдат преодолени и колкото по-скоро потърсите специалист, толкова по-бързо ще получите подобрение.

С правилните методи и техники можете да предотвратите неприятните симптоми на паническа атака и да живеете както сте живели преди.

 

паник атакиКакво представляват Паник атаките?

Паническата атака е неочакван и силен страх с неприятна и обездвижваща интензивност. Почти винаги симптомите на паник атака се появяват без предупреждение. Могат да се появят, когато сте напълно спокойни, включително и на сън, когато сте заспали.

Пристъпите на паник атаки могат да бъдат еднократни или да има последващи вторични пристъпи с по-малка или същата интензивност. Често това нежелано състояние се стартира от конкретна ситуация, като говорене пред много хора, преминаване с автомобил през тунел или мост и др.

Обикновено не самата ситуация предизвиква паниката, а мисълта, че ако се случи нещо няма кой да ви помогне. Това ви плаши!

Паник атаките могат да бъдат част от симптомите на друго тревожно разстройство, като социална фобия, агорафобия или др.

Ако  искате  да разберете повече за това как може да преодолеете симптомите на паник атаки, може да се обадите  сега  на Милен Петров – НЛП Терапевт и Консултант на 0879 85 90 58 за да  разберете  повече…

 

Какви са симптомите на Паник атаки?

Симптомите на паническа атака се появяват без да очаквате и достигат своя пик за 5-10 минути. Отминават в рамките на 15-30 минути и рядко продължават повече от 50-60 минути.

Симптомите могат да се появят навсякъде и по всяко време от денонощието. Може да имате пристъп, докато сте в голям магазин и пазарувате, разхождате се в парка или на оживен булевард, карате колата в трафика или дори си стоите спокойно в къщи пред телевизора.

Симптомите на паник атаки включват:

  • Хипервентилация, прочети повече в статията – Затруднено дишане при Паник Атаки
  • Треперене на крайниците
  • Топли или студени вълни
  • Изпотяване
  • Учестен пулс и сърцебиене
  • Усещане за тежест в гърдите и около областта на сърцето
  • Нервен стомах
  • Виене на свят, замаяност и слабост
  • Загуба на контрол

 

Когато се появят за първи път симптомите са толкова плашещи, че хората си мислят че получават сърдечен удар. Това ги принуждава да посещават многократно личния си лекар или спешното отделение в болницата, мислейки че това е живото застрашаващ медицински проблем.

Повече за симптомите, може да прочетете в статията – Паник Атака СИМПТОМИ

 

Какви са причините за пристъпите на Паник атаки?

Най-често появата на първите паник атаки са свързани с големи промени в живота на човек и това могат да бъдат – завършване на университет, започване на нова работа, брак, раждане на дете, раздяла, смърт на роднина, съкращение от работното място и други.

Важно е да се отбележи, че може да има и медицинска причина и ако имате симптоми на паника е важно е да посетите лекар, който да изключи следните възможности:

  • Пролапс на митралната клапа
  • Хипертиреоидизъм (свръхактивна щитовидна жлеза)
  • Хипогликемия (ниска кръвна захар)
  • Употреба на стимуланти, които причиняват зависимости (амфетамини, кокаин, кофеин)

 

Съвети за самопомощ за пристъпи на Паник атаки:

Независимо колко безсилни може да се чувствате при паническа атака, е важно да знаете, че има много неща, които можете да направите и да си помогнете. Следните техники за самопомощ могат да помогнат, за да преодолеете паниката:

  • Научете повече за тревожността. Това може да направи много за облекчаване на положението ви. Прочетете за тревожността, паническото разстройство и паник атаки. Ще научите, че усещанията и чувствата, които имате, когато сте паникьосани са нормални и че няма да полудеете.
  • Избягвайте пушенето, алкохола и кофеина. Всички те могат да провокират паник атаки при хора, които са възприемчиви. Бъдете внимателни с употребата на лекарства, които съдържат стимуланти като хапчета за отслабване и за безсъние.
  • Научете как да контролирате дишането си. Хипервентилацията по време на паник атаки води до замаяност и стягане в гръдния кош. Дълбокото коремно дишане може да помогне при паника. Прочетете статията Правилно дишане за да знаете, как да влизате в парасимпатикова нервна система, което ще ви успокои.
  • Релаксирайте. Когато практикувате ежеседмично йога, техники за концентрация и баланс на двете полукълба, медитация и прогресивна мускулна релаксация ще се справяте със стреса и симптомите ще изчезнат. Тези релаксиращи практики не само спомагат за релаксация на тялото, но също ще бъдете бодри и със спокоен ум.
  • Споделете със семейството и приятелите си. Симптомите на тревожност могат да се влошат, когато се затворите в себе. Кажете на всичките си приятели и колеги на работа за симптомите, които получавате.
  • Тренирайте редовно. Физическата активност е естествен механизъм за стопяване на тревожността, затова се опитвайте да се движите в продължение на най-малко 60 минути на ден. Изберете си спорт, който ви допада, като бягане, плуване, фитнес, ходене или др. Ако не обичате да спортувате, може да се запишете на танци – латино, салса, народни или др.
  • Осигурете си достатъчно спокоен сън. Недостатъчният или нискокачествен сън може да влоши тревожността, така че се опитайте да получавате най-малко седем до девет часа сън на нощ.

Ако не знаете как да използвате изброените съвети за самопомощ, може да се свържете с Милен Петров – НЛП Терапевт и Консултант на посочения телефон – 0879859058, за да разберете, как НЛП може да ви помогне.

 

Лечение на Паник атаки?

Най-ефективната форма на професионално лечение за борба с паническите атаки е терапията.

Какъв вид терапия ще изберете, зависи от вас и вашите предпочитания. В света на психотерапията съществуват краткосрочни, средносрочни и дългосрочни терапевтични школи.

Метода –  НЛП Терапия, спада към краткосрочните терапии и дава много добри резултати при паник атаки. Ще можете да преодолеете страховете си, да промените бързо начина си на мислене и да имате живота, който сте имали преди.

Лечението с лекарства не е за предпочитане, защото медикаментите имат много странични ефекти и често не могат да помогнат.

Ако искате да преодолеете това нежелано състояние при което получавате Паник атаки без лекарства, може да се свържете с Милен Петров – НЛП Терапевт и Консултант на телефон 0879859058 и да разберете повече за многото възможности…

Всяко лечение трябва да бъде назначено и обсъдено с лекар специалист, който знае какви са рисковете и може да прецени кое е най-доброто за вас.

 

Милен Петров
НЛП Терапевт
0879859058
info@nlptherapy.bg