blogПАНИК АТАКИ

Панически Атаки

Какво представляват паническите атаки?
Когато човек усети внезапен прилив на непреодолим страх и тревожност може да се появяват панически атаки (ПА). Те са свързани с това, че може да започнете да се задушавате и сърцето ви да бие учестено. ПА настъпват внезапно и без предупреждение.

Срещат се при хора с коефициент на интелигентност над средното ниво.

Някои  изследвания доказват, че естествения отговор на подсъзнанието при възможна заплаха реагира с борба или бягство и това води до така наречените панически атаки.

Например ако се разхождате в гората и изведнъж една мечка се приближи към вас, тялото ви ще реагира инстинктивно. Пулсът и дишането ще се ускорят, ще настъпят физиологични промени за да се подготвите да преодолеете опасността и да спасите живота си.

Много от същите реакции се срещат в момент на панически атаки, но не е известно защо се случват, когато няма очевидна опасност.

панически атаки Симптоми на панически атаки
Често симптомите се появяват и започват в края на двайсетте  години или началото на зрелостта и засягат повече жените, отколкото мъжете.

Те могат да се появяват, когато сте далеч от дома, докато сте на пазар или в търговски център за пазаруване, вървите из града, шофирате колата си, возите се в градски транспорт или седите в къщи на дивана.

Симптоми на панически атаки се появяват внезапно и обикновено достигат своя пик в рамките на десет минути. Обикновено възникват внезапно, достигат своя пик в рамките на десет минути и завършват до двайсет–трийсет минути. Рядко продължават повече от шейсет минути.

Една такава ситуация включва комбинация от физически и психически признаци и симптоми.

Най–чести физически симптоми при панически атаки

  • Недостиг на въздух (виж – Затруднено дишане при Паник Атаки) или Хипервентилация
  • Сърцебиене
  • Болки в гърдите или дискомфорт
  • Разтреперване
  • Задушаване
  • Изпотяване
  • Гадене или нервен стомах
  • Усещане на „топка” в стомаха
  • Чувство на замайване и прималяване
  • Мускулна умора и слабост
  • Шум в ушите или главата
  • Изтръпване или усещане за изтръпване в гръбнака, крайниците или цялото тяло
  • Горещи или студени вълни
  • Сърбеж по тялото
  • Временна слепота
  • Главоболие
  • Виене на свят (световъртеж)
  • Клаустрофобия
  • Стягане на челюстта и/или скърцане със зъби
  • Усещане сякаш тялото не е там в конкретния момент

Повечето от симптомите са физически и много често са толкова силни, че хората си мислят, че получават сърдечен пристъп. Често се случва да отидат в спешния център за да получат медицинска помощ и там да се установява, че са здрави и нямат здравословен проблем. Просто се пренебрегва вероятността тези симптоми да са породени от пристъп на паника.

Психически симптоми при панически атаки

  • Страх от смъртта
  • Загуба на контрол и възможността за логическо разсъждаване
  • Страх от провал и излагане пред хората
  • Времето става нереално, може да има забавяне или забързване
  • Мисли за страх от полудяване
  • Страх от случващото се и неувереност в живота и себе си
  • Натрапчиви мисли, които са ирационални
  • Агорафобия
  • Чувството, че всичко е като на сън и не се случва сега (Дереализация)
  • Чувството, че сме извън тялото си (Деперсонализация)
  • Вътрешен диалог със себе си
  • Страхът от симптомите и мислите, че това е сериозно заболяване
  • Чувство, че никой не разбира какво се случва с нас
  • Избягване на места и ситуации, които биха отключили паника
  • Страх, че каквото и да се случи няма да могат да се справят

Причини за панически атаки
Основните видове причините, които могат да доведат до паническа атака включват:

  • Наследственост – изследвания доказват, че в семейства в които е имало други роднини, които са имали пристъпи на паника, честа тревожност или психични разстройства са по податливи. За съжаление обратното не е изключение, може да се появят и при хора, които нямат наследствена история за такива състояния.
  • Употреба на възбуждащи вещества – никотин, кофеин, кокаин…
  • Заболяване на сърцето – непълноценен сърдечен ритъм, при който има пролапс на митралната клапа и една или повече клапи на сърцето не се затваря/т правилно.
  • Хранителен дефицит – липсата на витамини (В6, В12), минерали (цинк и магнезий). Непълноценно хранене водещо до глад на клетъчно ниво.
  • Фобии – хората имащи фобии в момента на пика на фобийното състояние могат да получат паническа атака
  • Липсата на физическа дейност – намалената двигателна активност води до натрупване на големи количества адреналин, които се освобождават под формата на паническа атака
  • Хипервентилация – може да предизвика бърз сърдечен ритъм, световъртеж и замаяност, които от своя страна да доведат до ПА

Лечение на панически атаки
Паническите атаки са лечими състояния.

Те обикновено могат да бъдат лекувани успешно НЛП Терапия и с алтернативни методи.

НЛП Терапия
НЛП Терапията е мощно средство за преодоляване на възникнали панически атаки.

НЛП изследва как хората кодират информацията в мозъка. Възможно е да се вземе един неприятен спомен, да се проучи как се кодира от мозъка и след това да се направят промени, така че вече да не се изпитва негативна емоция спрямо него.

Някои от техниките, с които се преодоляват панически атаки са:

  • Промяна на субмодалностите
  • Терапия по линия на времето
  • Дисасоциация
  • Промяна на вярванията
  • Закотвяне
  • Модел за лечение на фобии и страхове
  • И др.

Алтернативни методи за лечение са:

  • Дихетелни техники
  • Релаксация
  • Медитация
  • Баланс на ляво и дасно полукълбо
  • Заземяващи техники

Независимо от причините, които пораждат тази паническа атака, ако се предприемат правилни мерки за лечение то вие може да водите един нормален и щастлив живот от които да грабите с пълни шепи. Всичко зависи от терапевта и разбира се вашето желание за справяне с появилите се панически атаки.

Ако вие или ваш близък получава пристъпи на паника, може да се свържете  сега  с мен Милен Петров – НЛП Терапевт и консултант на телефон 0879 85 90 58 за да получите повече информация относно методите за преодоляване на това неприятно състояние.

Благодаря, че прочетохте статията до край!

Милен Петров
НЛП Терапевт
0879 85 90 58
info@nlptherapy.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *